Checklist pentru furnizorul tău de print (de textile și nu numai)

Dacă ne-am lămurit sub ce formă îți poți organiza comenzile de producție, POD sau bulk, e important să trasăm câteva repere care stau la baza unei colaborări funcționale cu furnizorul tău de print pe textile & alte obiecte frumușele.

Ar fi câteva principii pe care furnizorul tău să trebuiască să le respecte și de care să ții cont atunci când evaluezi o (potențială) colaborare.

  1. Confidențialitate

Furnizorul tău de print va avea în arhivă o bună parte din munca ta și va avea habar de planurile tale de business. Așadar, e esențial să te asiguri că toate informațiile sunt folosite cu bună-credință. Dacă alegi un furnizor mic, cu puțină notorietate pe piață și fără recomandări, e musai să îi ceri un contract de confidențialitate. 

Comunică transparent care sunt cerințele tale specifice. S-ar putea să nu vrei să te menționeze în portofoliul de clienți fiindcă nu vrei să știe lumea unde îți printezi chestiile sau să nu doneze produsele cu erori de producție fiindcă nu ești ok cu ideea că nu vei ști cine îți poartă brandul sau cine știe ce păsărele sau fluturași mai ai în minte. Ideea e să spui clar dacă ai cerințe specifice. Și așa ajungem la următorul criteriu:

  1. Transparență

Păstrează o relație bună și bazată pe comunicare transparentă cu furnizorul tău de print. Cere-i să îți dea informații complete despre produse, despre metodele de producție folosite și să te anunțe de orice evenimente care ți-ar putea afecta planurile (întârzieri, blocaje la furnizorii de materii prime, defecte ale echipamentelor). Rețeta succesului unei colaborări transparente este ca ambele părți să înțeleagă că este vorba de un parteneriat, bazat pe tranzacții, în care fiecare parte are datoria de a o face fericită pe cealaltă și are toate intențiile de a-și îndeplini obligațiile în cel mai bun mod posibil. Adică legea lui Om. Gândește-te la furnizorii tăi (de print și nu numai) ca la niște membri ai echipei tale și încurajează-i să vadă lucrurile la fel.

Tot la categoria transparență intră politicile de prețuri și discounturi. Subiectul ăsta merită să fie dezvoltat separat, și promit că o voi face, dar vă amintesc că suntem în 2021 și că atitudinea de târg, în care întâi evaluez cât cash ai pe tine, apoi îți spun prețul pătrunjelului, ar trebui teleportată în anii 90 și uitată acolo.

  1. Respect pentru Mediu și Oameni

Industria textilă este toxică pentru mediu și nemiloasă cu oamenii din primele etape de prelucrare și producție. Dacă te întrebi cum ai putea contribui la a face lumea un locușor un pic mai bun, o soluție la îndemână este să dezvolți un business sustenabil și să îți alegi parteneri care să procedeze la fel. Întreabă-ți furnizorul despre măsurile de protecție a mediului pe care le aplică (dacă le aplică), cere să vizitezi atelierul și să vezi condițiile de lucru și să cunoști echipa. Degeaba promovezi produse din materiale organice cu nșpe certificări, dacă printul îl faci într-un garaj cu ajutorul unor oameni care lucrează fără forme legale.

  1. O atitudine decentă în raport cu legea

Un partener care are mereu o combinație să îți propună, care nu emite factură decât dacă faci o cerere în acest sens, care nu are datele fiscale publice pe site sau care are fel și fel de firme obscure de pe care îți emite documente este de evitat. Sunt șanse mici să se termine cu bine orice formă de colaborare. Te-ai putea gândi că merită să accesezi un chilipir pentru o comandă bulk, că doar nu-ți pasă dacă dispare de pe piață odată ce ți-ai luat produsele. Dar ce te faci dacă ai 2020 de produse cu print care se decolorează și nu ai cum să tragi la răspundere pe nimeni. Not ok.

  1. Un timp de răspuns rezonabil la solicitări

Sunt perioade și perioade, dar în afara excepțiilor, un timp rezonabil de răspuns la o solicitare nu are voie să depășească 24 de ore. Un timp bun de răspuns este de 3-6 ore (ia în calcul ore lucrătoare, că e puțin probabil să existe vreun somnambul care să răspundă la mesajele de la 1 a.m.).

Să lămurim ce întâi ce înseamnă excepții. Ele sunt perioadele excepționale în care furnizorul tău este supra-aglomerat. Cum ar fi de Crăciun. Sau Black Friday. În acele zile e mai important ca echipa furnizorului tău să se ocupe de aspecte operaționale și calitatea customer care-ului scade. Fiind situații excepționale, nu justifică angajarea de noi oameni. 

Dacă ai o relație bună în general, dar fix partea asta scârțâie, amintește-ți de importanța transparenței și comunică-i furnizorului tău că răspunsurile lente îți dau un sentiment de nesiguranță și stabiliți câteva categorii de priorități care nu suportă amânare.

6. O cafea decentă

Aici sunt subiectivă, dar na, e petrecerea mea, pe blogul meu. Ai dreptul să primești o cafea bună și timpul care vine la pachet cu ea, o vorbă bună, un sfat. Ai fi uimit câte se pot cosntrui dintr-o ceașcă de cafea.

sabina